10 oct. 2012

Regizorul Andrei Șerban crede că România este condusă de o adunătură de derbedei





Regizorul de teatru Andrei Șerban a declarat că „Anul Caragiale a fost «sărbătorit» în politică în vara asta din plin, mult mai intens decât în teatru: scena politică a arătat că țara e condusă de o adunătură de derbedei fără un dram de conștiință".
„Mă întreb alarmat dacă domnul Marga nu e cel pe care l-am cunoscut, ci poate un altul, din nou extaziat de Uniunea Sovietică şi de stahanovismul anilor '50", a mai declarat Andrei Șerban, referindu-se la actualul președinte al Institutului Cultural Român, declară Serban într-un interviu acordat „Revistei 22"
Regizorul a mai spus că „violența, scandalul și ridicolul mereu prezente la televizor pe cele trei Antene reflectă șocurile repetate ale vieţii noastre zilnice lipsite de eroism, de demnitate". Iată cele mai importante declarații ale lui Andrei Șerban, din interviul acordat lui Bogdan Ardeleanu. Articolul integral poate fi citit în Revista 22.
„Văd un spirit ruginit și greoi autohton care renaște, o proastă înțelegere a ideii de spirit național. Fiecare creator, atâta vreme cât e născut și crescut în România, are un anumit fel de a traduce ființa lui națională. Eu rămân un creator român și când pun în scenă la Metropolitan sau la Covent Garden, sau la Comedia Franceză, sau pun Oedipe al lui Enescu la Opera din București".
„Eu citesc ziarele românești ca un exercițiu de amuzament. În general însă, și din păcate, media nu mai informează, iar în România jumătate din informațiile pe care le primești sunt îndoielnice, dacă nu de-a dreptul mincinoase. E aceeași goană după un senzațional care se consumă în câteva secunde, până la următoarea informație. Toată gama de posibilități care se oferă consumatorului îi stă la dispoziție: reaua credință, mitocănia, șmecheria sunt exprimate voios și trufaș peste tot, pe Internet, la televiziune, în presă, iar oamenii, ca să-și satisfacă nevoia de a fi împreună cu alți oameni, preferă restaurante și cluburi, dacă au bani, mai puțin teatrul“.
Ce credeți despre programul enunțat de noul președinte al ICR, d-l Andrei Marga, sub titlul Sincronizarea ICR? „Drept să spun, nu am avut răbdare să citesc ce a scris Andrei Marga. Mi se pare, deocamdată, o înșiruire de fraze vetuste și înghețate, un pas mare înapoi. Nu înțeleg de ce a fost nevoie de o schimbare realizată nedemn, cu atâta brutalitate, mai ales a unei instituții care funcționa foarte bine“. (...)
„Cât despre domnul Marga, l-am cunoscut cu ani în urmă la Cluj, fiind invitat chiar de domnia sa pentru a-mi înmâna titlul Doctor Honoris Causa la Universitatea „Babeș-Bolyai". Am petrecut o seară agreabilă împreună, am vorbit despre religie, filosofie, mi-a lăsat o impresie bună, iar după aceea, plimbându-ne prin campus, mi-a propus să construiască un spațiu de teatru experimental unde să am mână liberă să fac ce vreau eu. Mi s-a părut extraordinar de generos gestul lui atunci, dar acum, când aud că la ICR el vrea să blocheze tot ce e inovator și experimental, ca să ne ducem înapoi, mă întreb alarmat dacă domnul Marga nu e cel pe care l-am cunoscut, ci poate un altul, din nou extaziat de Uniunea Sovietică şi de stahanovismul anilor '50


sursa:    http://www.agentia.org/anchete/regizorul-andrei-erban-crede-c-rom-nia-este-condus-de-o-adun-tur-de-derbedei-37597.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu