4 iul. 2012

Colectionar de istorie, călcat de anchetatori



O echipă de politisti nemteni, însotită de un lucrător din cadrul IJP Hunedoara, a descins ieri dimineată la locuintele a doi colectionari nemteni, unul din comuna Farcasa, celălalt din Pipirig. Oficial, oamenii legii spun că actiunea este coordonată de către IGPR si se desfăsoară la nivelul judetelor Arges, Buzău, Hunedoara si Neamt.


Unul dintre colectionarii vizati este Dumitru Ionită profesor de istorie si doctor în filosofie, istorie si drept international. Profesorul nu se afla ieri dimineată acasă, asa că politistii au intrat în locuinta acestuia folosind forta. Ieri după amiază, actiunea era încă în plină desfăsurare, politistii transportînd la masini mai multe bunuri din locuintă. „Am ajuns acasă la 15.30 si am constatat că politistii mi-au spart locuinta. Si acum cară bunuri din casă la masini. Nu stiu ce caută si ce doresc, pentru că nimeni nu mi-a spus nimic. I-am întrebat de ce au făcut ce au făcut si ce mi-au luat din casă, iar ei mi-au răspuns că voi vedea în procesul verbal. Mi-au distrus usa, poarta de la casă, iar din interior mi-au luat pînă si o carpetă pe care o aveam pe un perete. Au folosit-o să care bunurile la masină. Mi-au luat icoane vechi, săbiile, pumnalul lui Brîncoveanu, dar si alte obiecte de valoare, pentru care detin documente legale. Voi vedea exact ce se întîmplă după care voi actiona în consecintă, pentru că nu pot să las lucrurile asa.


 Să fii umilit în asemena hal, iar casa să-ti fie făcută vraiste de cei care ar trebui să te apere de hoti...“, a declarat profesorul Ionită. În momentul în care acesta a aflat că perchezitiile au fost efectuate la locuintele unor persoane bănuite de trafic cu obiecte de patrimoniu a declarat: „Nu am avut treabă cu nici un traficant, nici din Hunedoara, nici de nicăieri si nici nu am legături cu oameni de genul ăsta si nici nu am făcut trafic“. În total, ieri dimineată, au fost efectuate mai multe descinderi la colectionari din tară. „Au fost efectuate sase perchezitii domiciliare, de politisti din cadrul structurilor de investigatii criminale, sub coordonarea IGPR - Directia de Investigatii Criminale, pe raza judetelor Arges, Buzău, Hunedoara si Neamt, la locuintele unor persoane bănuite de trafic cu bunuri arheologice si monede antice susceptibile de a face parte din patrimoniul cultural national. Activitătile sînt desfăsurate în cadrul unui dosar penal instrumentat de IPJ Hunedoara sub supravegherea Parchetului de pe lîngă Tribunalul Hunedoara, în care se efectuează cercetări sub aspectul comiterii infractiunilor de complicitate la furt calificat si nerespectarea regimului de ocrotire a unor bunuri fată de mai multe persoane bănuite de implicare în operatiuni de trafic cu bunuri arheologice si monede antice susceptibile de a face parte din patrimoniul cultural national, sustrase din situri arheologice“, se arată într-un comunicat de presă al IGPR.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu