24 feb. 2011

Mandri ca e alaturi de Frontul de Eliberare a Daciei

Andrei Oltean - a învăţat să cânte la şase instrumente


Muzician, poet şi filolog în devenire, Andrei Oltean s-a maturizat la 15 ani mai mult decât îşi poate închipui un adolescent de vârsta lui.
La doar 15 ani ai săi, Andrei ştie ce vrea de la viaţă. Dacă majoritatea tinerilor îşi pierd vremea cu jocuri pe calculator sau cu prietenii prin cartier, el ia viaţa în serios. Abia în luna mai face 16 ani, însă el este decis: vrea să plece la studii în Finlanda şi să-şi facă carieră de translator.

S-a născut şi a copilărit la Satu Mare, însă a călătorit mult la viaţa lui, tatăl lui fiind din Sibiu, iar mătuşa în Sighişoara. „Am călătorit mult de la vârsta de 6 ani. Tatăl meu stă în Sibiu, iar eu cu mama aici la Satu Mare. Dar în general îmi plac călătoriile, în special în locurile unde natura este neatinsă de om”, spune Andrei.
Vrea să studieze în Finlanda
Andrei este clasa a IX-a la Liceul Teoretic German „Johann Ettinger”. Studiază în limba română şi germană, dar învaţă şi limba engleză intensiv, iar pe viitor îşi propune să dea admitere la o facultate de filologie din Finlanda, unde să înveţe şi finlandeza, novergiana, suedeza şi rusa.
Înainte de toate însă, din toamna acestui an, Andrei se va muta la Sibiu, la tatăl lui, unde va studia la cel mai bun liceu de profil german din ţară, Brukenthal.
„Îmi plac foarte mult limbile străine, motiv pentru care îmi şi doresc ca, după terminarea liceului, să plec la studii la o Universitate din Finlanda, la profilul engleză-germană-finlandeză. Pe lângă acestea, pe viitor, aş vrea să învăţ şi suedeza, rusa şi norvegiana”, povesteşte Andrei.

Cântă la şase instrumente

Moştenind talentul de la mamă, tânărul face muzică din clasa a V-a, primul său instrument fiind un blockflote pe care şi l-a cumpărat din banii de buzunar.
„Îmi place să cânt la diferite instrumente, iar la unele am îvăţat de la profesori, iar altele le-am studiat individual”, spune muzicianul.
În prezent, ştie să cânte la diferite instrumente: fluier, drâmbă, acordeon, chitară, cimpoi şi pian. Fiind talentat la muzică, din 2006 Andrei este prezent ca muzician la cele mai mari festivaluri medievale din Sibiu şi Sighişoara.
„Prin 2002 am fost la primul astfel de festival la Sighişoara, însă, având doar 7 ani, am participat doar în calitate de spectator. Din 2006 însă am început să particip ca şi muzicant, iar din 2007 sunt prezentz şi la festivalul de la Sibiu”, mai povesteşte Andrei.
El spune că adoră festivalurile şi atmosfera medievală deoarece este o modalitate excelentă de a scăpa din monotonia de acasă, dar şi pentru că are mulţi prieteni în diferite ordine cavalereşti.

A scris aproape 200 de poezii

Dacă faptul că e muzician înăscut şi are o afinitate pentru limbile străine nu ajunge, Andrei are talent şi la literatură. Scrie poezii din 2009, iar în momentul de faţă are circa 200 de creaţii lirice adunate, pe care vrea să le editeze sub forma unui volum. „Îmi doresc să-mi scot poeziile sub forma unui volum şi sper să îmi găsesc ajutor în această privinţă. Am aproximativ 200 de poezii, majoritatea fiind inspirate din propriile gânduri. Unii spun că am o minte bolnavă pentru că scriu macabru, însă eu o iau ca şi un compliment”, mai spune el.

Întrebări şi răspunsuri

ADS: Ai atât de multe preocupări, reuşeşti să-ţi trăieşti adolescenţa?

A.O.: Eu cred că a-ţi trăi adolescenţa şi tinereţea nu înseamnă doar jocuri pe calculator, bere şi ţigări în cartier cu prietenii, ci, mai degrabă, a face ceea ce-ţi place şi te mulţumeşte. Dacă aş ptuea, aş schimba mentalitatea multor tineri cărora nu le mai pasă de nimic în ziua de azi. Nu mai citesc o carte, nu îşi îmbogăţesc cultura generală... E trist faptul că sunt orbiţi de telefoane mobile şi nu dau doi bani pe cultura adevărată.
ADS: Ai călătorit mult la viaţa ta. Ce zone îţi plac în România şi de ce?
A.O.: Ador Sibiul pentru că are acea atmosferă medievală deosebită şi atunci când nu e perioadă de festival. Îmi plac, de asemenea, şi munţii de la noi. Sunt pur şi simplu geniali şi e mare păcat că puţini descoperă farmecul lor. Din nefericire, sunt subestimaţi şi prea puţin exploataţi. La fel de mare păcat e şi pentru natură şi poluarea care agravează din ce în ce mai mult situaţia.

Ce-i place:

Lui Andrei îi place muzica şi adoră călătoriile în natura care nu a fost atinsă de om. Îi plac locurile izolate, unde lumea nu a avut acces şi nu a reuşit să distrugă frumuseţea adevărată a naturii.

Ce nu-i place:

Nu suportă faptul că legile se schimbă de pe o zi pe alta fără să mai aibă sens, că în România nu există stabilitate şi nu îi place minciuna. Nu-i palce, de asemenea, nici starea în care a decăzut poporul român şi lipsa de reacţie a majorităţii românilor.

PROFIL

Născut: 23 mai 1995, Satu Mare
Studii: Clasa a IX-a la Liceul Teoretic German „Johann Ettinger”
Familie: are un frate şi o soră

http://www.adevarul.ro/locale/satu_mare/Andrei_Oltean_-_a_invatat_sa_cante_la_sase_instrumente_0_412759036.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu