17 iun. 2012

Rezultatul unui experiment



Am urmarit ca orice român evolutia in massmedia a marei reinhumari a hortistului Nyiro Jozsef  ,eveniment ce sa vrut de catre unguri a fi unul cu fast. De ce cu fast , pentru a injosi  pe noi românii si pentru a arata populatiei unguresti din Ardeal ca pot sa faca ce vor. Am urmarit  fiind curios la reactiile noilor conducatori de la Bucuresti şi in prima faza chiar mi-a tresarit inima cind domnul Ponta a reacţionat ca un bun român dar , exista un dar , atît.  Complicatiile  diplomatice , mediocritatea din diplomaţia româneasca , tupeul unguresc au facut dintr-un moment in care se putea  ingheţa asa zise-le drepturi etnice fara multe justificari un fiasco românesc .
Am cautat  pe net si am gasit alaturi de Nyiro Jozsef  şi pe  hortistul Wass Albert care in România au case memoriale ,busturi , scoli ce poarta numele lor de parca acesti insi au acceasi insemnatate ca poetul nostru Mihai Eminescu .
 În judetul Harghita in doua sate  Frumoasa si  Satul Mare  (nume românesti) doua scoli poarta numele si efigia lui Nyiro Jozsef  .
În centrul orasului Odorheiul Secuiesc exista o strada  şi un bust cu numele Nyiro Jozsef  .Cît despre Wass Albert , are  un bust in Odorheiul Secuiesc , unul in curtea Bisericii Romano-Catolice  din Reghin , unul in parcul din comuna Brâncovenesti .
Împletirea unui eveniment religios cu unul de natura revansad au bulversat autoritatile românesti astfel ca numai vremea rea  a impiedicat oarecum desfasurarea festivitatilor.Oricum impresia mea ca tot ce sa intimplat a fost cusut cu aţa alba aşa ca un test gen : hai sa vedem ce fac românii  daca…
Datoria noastra ca români este sa luam o atitudine cît mai transanta atunci cind este atinsa fiinta noastra nationala . Cred ca autoritatile române trebuie sa ia şi sa duca la bun sfirsit toate masurile din lege ca aşa este normal ! Aici este Romania ! Noi suntem români!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu